The ex-members of the Pussycat Dolls and the founder of the Robin Antin group are suing the British newspaper Daily Mail for slander. The paper wrote in October last year a story in which former member Kaya Jones claimed that the band was a cover for a prostitution network.

 

The indictment states that there was malicious and deliberately reckless reporting by  The Daily Mail . 

“The paper should have known that the woman who pretended to be a former band member, but that she was not, and that her claims were merely an attempt to get attention,” is the indictment. “Jones was background singer with two songs, she was not part of the band.”

In the story, Jones claimed Antin made the members of the Pussycat Dolls addicted to drugs and belittled the singers every day. She would have done that to put them to work as a prostitute.

According to the indictment, The Daily Mail could have discovered with the least amount of research that the source was unreliable and the story out of the blue, but chose the newspaper without checking the story, to publish it anyway.

Jones started twittering in October that she was being drugged as a member of the Pussycat Dolls and was part of a prostitution network. The British newspaper was not the only news medium that picked up the story. Include  Fox News, CBS News and The New York Post  put it.